Op 41 jarige leeftijd wordt er bij Rick folliculair lymfoom ontdekt, een vorm van Non-Hodgkin-lymfoom (lymfeklierkanker), die helaas tot nu toe niet te genezen is. Toch betekent deze diagnose niet direct het einde, mensen met folliculair lymfoom kunnen vaak nog vele , soms tientallen, jaren nog met deze ziekte leven.
Op deze blog zullen zowel Rick als zijn vriendin Daniëlle hun ervaringen, gedachtes en gebeurtenissen omtrent deze ziekte neerschrijven.

zaterdag 25 mei 2013

Het was al weer een poosje geleden

Het is al weer een poosje geleden dat ik op de nhl blog heb geschreven.
 
Het leven lijkt aardig door te gaan, nog 40 uur aan het werk weliswaar minder intensief, in weekenden samen leuke dingen doen. Met hobby's bezig zoals muziek luisteren en zoeken waar nieuwe muziek te koop is, vooral op vinyl of beperkte oplagen. 
 
Tot op een gegeven moment de vermoeidheid mij nog meer parten gaat spelen. Na het werk s' avonds minder ondernemen, soms direct door naar bed om de volgende werkdag weer aan te kunnen. Vorige week ontdekte ik een nieuwe bult welke ik niet eerder had gevoeld. Ik zat op het werk achter mijn PC en kreeg kramp in mijn middenrif tussen mijn ribbenkast. Toen voelde ik daar een bult van 2 a 3 cm. en deze doet, als ik er aan zit, best pijn. Even afwachten dacht ik, tot deze week ik met de behandelend arts van het UMCG had gebeld. Uitgelegd waar de bult zit en hoe het aanvoelt. 
 
Zij stelde voor om toch maar even een afspraak te maken zodat zij deze kan onderzoeken. Zij heeft direct de afspraak in de agenda gezet voor aankomende maandag 27-5-2013 om 15:30. 
Daniellle gaat maandag gelukkig weer met mij mee naar het ziekenhuis, we hopen natuurlijk dat het onschuldig is en ik niet weer in de hele molen kom van allerlei onderzoeken en nu al beginnen met een behandeling. 
 
Ook al voel ik me steeds vermoeider worden, behandelen is wat mij betreft alleen aan de orde als het medisch noodzakelijk is.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten
Rick

1 opmerking: